Det er ikke egentlig mulig å gi et fullstendig oversikt over en lang designkarriere som har omfattet hundrevis av prosjekter, så nedenfor har jeg plukket ut noen eksempler på jobber som gir et inntrykk av hva jeg kan, og som jeg er stolt av.
Logodesign
Logoen er en virksomhets ansikt utad, og avgjørende for hvordan den blir oppfattet av publikum. Logoen skal uttrykke virksomhetsområdet til en bedrift eller organisasjon, i tillegg til personlighet og verdier. Enten det er snakk om en frittstående logo eller et helt identitetsprogram er det viktig at det fungerer på så mange flater som mulig, bl. a. nettsted, skilting, trykksaker o.l. I tillegg må logoen være lesbar i små og store størrelser, og både farger og svart/hvitt. Dette gjør logo/identitetsdesign til en krevende øvelse.









Beranek – Sensitive Dependence
Albumet ble gitt ut på vinyl, CD, og for strømming. I tillegg til hovedalbumet ble flere låter gitt ut på vinylsingel. Flere av Beraneks plateutgivelser har et rundt hovedmotiv, og denne utgivelsen følger samme mønster. I tillegg til forsiden av omslaget var hovemotivet også å finne på senteretiketten på LP-utgaven, og trykt på CD’en.
Design og illustrasjon: Jakob Thyness. Foto av artisten: Jarle Nyttingnes





Nina Furu – Digital markedsføring og kommunikasjon med KI
Nina Furu er en nestor innen norsk webkommunikasjon, og har skrevet en rekke bøker om temaet. Digital markedsføring og kommunikasjon med KI er hennes seneste bok, utgitt i 2025.
Omslag, design og illustrasjon: Jakob Thyness

Profilprogram KnowHouse
Logo og profilprogram for kursbedriften KnowHouse.
Design: Jakob Thyness



